תעופה אזרחית בסרי לנקה

נכתב על ידי : admin  /  קטגוריה : טיסות, כללי

סרי לנקה כפי שכבר ראינו, אינה מדינה קטנה , עם כ65000 ק"מ רבועים (יותר מפי 3 גודלה של ישראל)  וקצת יותר מ20 מיליון תושבים. כמדינה שמשתדלת  לצעוד קדימה, בעיקר מאז סיום הלחימה במדינה, עליה דבר ראשון לספק תחבורה סבירה על מנת לקשר בין האזורים השונים.

הכבישים בסרי לנקה נמצאים במצב קטטוני, חוץ מאשר באזורים מסוימים בעלי אופי תיירותי גבוהה במיוחד או באזור המבנטוטה. עם זאת עבור מערביים, מצב הכבישים וכלי התחבורה במדינה נמצאים בכי רע.
על כן, הממשלה המקומית החלה לפתח בשנים האחרונות את תחום התעופה. תחילה חיל האויר המקומי נכנס לתמונה. הבחירה בחיל האויר המקומי כספק של שרותי תעופה היתה הכי פשוטה. הרי לצבא מספר בסיסים/שדות תעופה פרוסים ברחבי המדינה ומטוסים שקורקעו עם סוף הלחימה. קברניטי חיל האויר מיהרו לזנק על האפשרות והקימו את הליטורס (HELITOURS) אשר סיפקה את הפתרון המהיר ופעלה משדה התעופה הצבאי של קולומבו, רטמלנה (RML). רוב טיסות החברה הן מקולומבו, עיר הבירה של סרי לנקה למזרח המדינה, דוגמת טרינקומלה.

מאז צצו 2 חברות נוספות : מוניות האויר של סרי לנקה (SriLankan AirTazi) חברת הבת של סרי לנקן איירליינס ואקספואייר (ExpoAir).

בעוד חברת המוניות האויריות של סרי לנקה מפעילה מטוסים המסוגלים לנחות על אגמים ונהרות ומשרתת בעיקר את אזור המרכז ודרום מערב לש המדינה (קנדי למשל). חברת אקספואייר (8D) מפעילה טיסה יומית מקולומבו לג'אפנה (JAF), בירת הצפון. עבורי תושבי הצפון של סרי לנקה, קו זה חיוני במיוחד כיוון שאותה דרך בנסיעה תמשך שעות רבות, לעתים יותר מ12 שעות בתנאים לא תנאים. טיסה הלוך ושוב בין 2 היעדים תעלה כ190 דולרים.

באדום : טיסות אקספואייר
ירוק : מוניות אויר
כחול : הליטורס

Tags: , , , , ,

הגב